Fingo-Kerja Dari Rumah 2020-Jana Wang RM500 Sehari


Sebut tentang kerja dari rumah tentu ramai yang menjangkakan dapat membuat satu perkerjaan yang relaks secara sambilan tanpa perlu berpenat lelah di rumah sambil-sambil jaga anak, lipat baju dan sebagainya.

Ada juga yang terpaksa mencari kerja dari rumah kerana banyak halangan untuk bekerja secara biasa seperti oku, tiada kenderaan, susah ke bandar-bandar besar, ingin berdampingan dengan keluarga dan sebagainya.

Realitinya kerja dari rumah adalah sesuatu keperluan yang sentiasa di cari ramai orang. Tapi hakikatnya bukan senang untuk mendapat kerja dari rumah yang benar-benar legit dan bukan scam. Ramai terpedaya dengan scam yang menjanjikan pulangan lumayan hanya dengan kerja yang sangat senang. Antara yang popular adalah :-

1. Kerja lipat sampul surat ( Popular tahun 90 an)

Antara kerja dari rumah yang paling popular pada awal 90an adalah kerja lipat sampul surat dari rumah. Cara gerak kerja senang, anda akan mendapat sampul surat yang kononnya perlu di lipat dan di pos kembali ke alamat majikan anda. Sebenarnya ini adalah scam di mana mereka akan mengambil yuran pendaftaran dan mengepos bahan-bahan yang langsung tidak berguna beserta nasihat jika ingin membuat wang hendaklah membuat sama seperti mereka. Ini adalah scam yang tak berkesudahan dan merugikan masa dan tenaga. Jangan sesekali terpedaya.

2. Kerja dari rumah kupas bawang atau bungkus barang kilang.

Kerja dari rumah ini sememangnya wujud dan banyak di jalankan di tempat-tempat yang berdekatan dengan kilang. Tapi upahnya sangat rendah dan tidak berbaloi untuk di lakukan. Bayangkan harga kupas bawang ini berapa sen dia akan bayar untuk 1 kilo bawang?. Tak sampai RM1 pun. Begitu juga bungkus barang kilang tadi, jika kilang nak bayar mahal elok upah pekerja tetap. Tujuan upah pekerja dari rumah adalah untuk mengurangkan kos. Jadi upahnya sangat rendah. Begitupun jika anda berdekatan dengan kilang dan ingin mencuba, silakan sahaja bertanya pada kilang tersebut.

3. Kerja dari rumah sebagai Freelancer.

Bermula tahun 2010 kerja di rumah sebagai Freelancer berkembang pesat. Sebenarnya kerja sebegini sudah banyak di lakukan di negara-negara maju di mana mereka membenarkan pekerja mereka pulang dan lakukan sahaja kerja dari rumah. Tapi bukanlah bermaksud kerja sambil lewa sahaja tapi disiplinnya sama seperti kerja di pejabat. Perlu tepat, perlu tegas, perlu tetap dan perlu rajin. Cuma mungkin bebas pakai apa sahaja dan buat 2-3 kerja dalam satu masa atau sekaligus. Ini sangat-sangat memberi peluang kepada suri rumah untuk lebih masa menguruskan rumah tangga dan menjadi satu trend sejak tahun 2000 lagi di sana.

Pada tahun 2010 trend ini berkembang ke seluruh dunia dengan wujudnya laman web-laman web yang menawarkan kerja free lancer ini. Saya sendiri pernah lama bekerja di web-web sebegini dengan bayaran yang sangat lumayan. Ya lah, income dalam USD. Tukar duit Malaysia memang terkejut juga dapat gajinya. Boleh cecah RM10k sebulan. Apa yang web ini lakukan adalah menyambungkan kita dengan syarikat-syarikat besar yang perlukan pekerja sahaja. Bukan menawarkan pekerjaan tetap.

Antara web yang terkenal waktu itu adalah elance, upwork dan freelancer. Elance lah tempat paling senang dapat pekerjaan mudah tanpa skill iaitu copy paste, buat web research, user testing dan sebagainya. Penting untuk ambil kerja sebegini untuk asah skil dan rating. Makin tinggi skil dan rating makin banyak pekerjaan yang kita boleh buat. Saya lama di elance sebelum ia bergabung dengan upwork dan di kenali sebagai odesk sekarang. Sayangnya, sekarang ia jadi marketplace eksclusive hanya untuk yang benar-benar mahir dan mempunyai sijil tertentu sahaja. Bukan lagi tempat senang mendapat kerja. Syaratnya makin susah untuk memohon pekerjaan. Akhirnya saya terpaksa berhenti.

4. Berniaga dari rumah- Dropship

Antara yang paling senang di lakukan di rumah sambil-sambil layan facebook adalah berniaga sambilan tanpa modal ataupun dropship. Dropship adalah anda menjual barang orang lain dengan membayar tauke anda kos modal dan dia akan pos. Untung 100% milik anda dan boleh up harga sebanyak mana yang di rasakan sesuai. Tapi malangnya, sekarang sangat susah sebab terlalu ramai orang buat dan main harga. Akhirnya masing-masing dropship untung sikit sahaja dan tak berbaloi pun usaha keras promosi. Inilah yang merosakkan income dropshipper. Main harga rendah padahal tauke dan barang sama. Tentu sekali orang beli yang murah.

5. 2020 Revolusi baru kerja dari Rumah. Fingo E Commerce

Ini adalah revolusi baru kerja atau berniaga dari rumah yang menggabungkan konsep Affiliate Comission dan Ecommerce. Saya sendiri pun baru join sahaja dan dah mula jana income


Sebut pasal Fingo tentu sekarang sudah ramai yang tahu ataupun pernah melihat iklan Fingo di mana-mana sama ada google, instagram atau paling ramai promote di Fb sambil-sambil layan kawan-kawan borak post je pasal Fingo sebab senang dan mudah. Hanya copy paste sahaja boleh jana wang.

Memang tak di nafikan ramai yang skeptikal dan ragu tentang Fingo ni bimbang ia adalah scam dan money game yang kesudahannya merugikan pengguna. Rugi masa, rugi tenaga. Bagi yang habiskan duit untuk iklan pula tentulah rugi wang ringgit kerana semata-mata nak ramaikan orang dalam Fingo. Yang tentu untung adalag pihak atasan Fingo. Ya anda fikir sebegini bukan?.

Saya di sini nak buktikan yang anda silap. Saya silap dahulu kerana fikir sebegini tanpa mengkaji terlebih dalam. Pertama sekali saya nak bagi sekilas fakta tentang kajian saya dengan Fingo ya. Baca dan fahami betul-betul sebelum bertindak melulu.

Pertamanya apa itu Fingo?.

Fingo ni di asaskan oleh orang kanan Ali Baba berkonsepkan jualan direct kilang jadi harga fingo adalah jauh lebih murah dari shoppe, lazada dan seangkatan dengannya. Para penjual yang mempunyai kilang boleh meletakkan produk mereka untuk di jual di laman web Fingo dan memperoleh keuntungan lumayan hasil pembelian ahli Fingo yang semakin bertambah saban hari walau tanpa promosi. Ini adalah kerana konsep Fingo itu sendiri yang menggabungkan Affiliate dengan Ecommerce. Jangan silap faham ya. Afiiliate ni tak buruk dan susahkan orang. Yang susahkan orang bila MLM di gabungkan dengan money game.

Sekilas Fakta Tentang Fingo kena ambil tahu..
Pengetahuan Umum Tentang Fingo & Kenapa Kita Perlu Bersama Ambil Peluang

1. Fingo akan membuka sebanyak 15 buah negara di ASIA TENGGARA yang mana jumlah penduduknya sekitar 700 juta.

2. Penggunaan Apps & Online Shopping di ASIA TENGGARA adalah kurang daripada 3 %. Market di ASIA TENGGARA sangat luas untuk FINGO terokai.

3. Fingo adalah dari negara CHINA yang mempunyai kepakaran yang hebat dalam IT, E-Commerce & Marketing.

4. Business Founder adalah terdiri daripada Messi, Jack & Yundong. Mereka bertiga adalah orang terkanan kepada SYARIKAT ALI BABA dibawah pengawasan BOSS JACK MA.

5. Fingo telah bertapak di MALAYSIA dan telah mula beroperasi pada 28/02/2019. Sudah 8 bulan lebih beroperasi dan telah menunjukan PRESTASI yang amat membanggakan.

6. Fingo Malaysia Sdn Bhd yang beribu pejabat di Block A-6-01, Level 8, Menara Uncang Emas, 85, Jalan Loke Yew, 55200 Kuala Lumpur adalah sebuah SYARIKAT yang berdaftar dengan SSM ( Suruhanjaya Syarikat Malaysia ) dibawah penyeliaan KPDN & HEP ( Kementerian Perdagangan Dalam Negeri & Hal Ehwal Pengguna ).

Business Fingo adalah E-Commerce Platform yakni Hypermart atau Hypermall atau Fingo Shopper Rewards Programme yang berkonsepkan S2B2C ( Supply to Business to Customer ).

Fingo tidak perlu ada LESEN. Sebab FINGO bukan MLM tetapi E-Commerce Platform seperti Lazada, Shopee, Ali Baba, Wish, Amazon dan lain-lain.

Fingo adalah LEGAL.

7. Fingo telah buka pasaran di Singapore iaitu pada tanggal 30/06/2019 yang lalu. Dan bakal memperluaskan lagi ke negara jiran seperti Indonesia iaitu pada bulan Januari, 2020 & Thailand iaitu pada Mac, 2020.

8. Target atau sasaran SALES FINGO adalah seperti :-

i) Tahun 2020 : 1 Billion USD.
ii) Tahun 2021 : 3 hingga 5 Billions USD.
iii) Tahun 2025 : 100 Billions USD ke 500 Billions USD.

9. Fingo bukan MLM tetapi Affiliate berkonsepkan E-Commerce yang bakal menjadi sebuah syarikat yang hebat di dunia.


10. Fingo adalah E-Commerce Platform dan bukan MLM. Jadi tidak timbul untuk overpaid commission.


Untuk lebih pemahaman lanjut boleh baca "PENGALAMAN FINGO" di sini. Klik link

Jadi saya nak ambil peluang ni nak jelaskan sekali lagi. Fingo ni bukan sistem buat duit main duit iaitu money game tapi online hypermall e commerce yang mengggabungkan affiliate, cashback, shopback dan rebate dalam satu aplikasi. Terdapat banyak cara untuk buat duit di Fingo jika kita lebih memahami apa itu Fingo sebenarnya dan konsepnya.

Pertama sekali cara yang paling banyak di war-warkan di media social iaitu dengan menjadi Personal Shopper atau upgrade di Fingo. Upgrade ni anda dapat voucher RM398. Barang yang anda beli dan juga link untuk invite orang ke Fingo. 

Untuk Invite orang ke Fingo senang sahaja copy paste beserta ayat-ayat menarik dan letak link anda. Jika ada yang sertai anda akan dapat komisen.
Aku ceritakan ringkas ya. PS bila kita invite orang. Satu orang upgrade kita dapat RM50. Hanya itu sahaja pendapatan kita. Sorang join, dapat RM50. Sorang lagi RM50 juga. Jadi tak banyak income dapat. Yang tunjuk income ribu-ribu tu semua sebab pangkat AM. Semua yang masuk Fingo ni kena kejar AM. Sebab AM income mula masuk ribu-ribu walau tak buat apa-apa.

Nak jadi AM ni kena penuhkan meter invite PS kita ke 10 orang sahaja. Ya, penuh 10 orang automatik level kita akan bertukar jadi AM. Ni lah yang masyuknya. Sebab setiap kali kita invite orang kita bukan lagi di bayar RM50 tapi RM100. Banyak bezanya. Lagi best bila orang bawah kita invite pun kita dapat enjoy income masuk RM50 sorang.

Jadi bayangkan ada 10 orang bawah yang invite 10 orang=100 orang darab RM50= RM5000 kita dapat. Ini boleh di capai hanya dalam seminggu sahaja jika kita serius. Nak lagi mantap?. Kita boleh makan hasil orang bawah ni sampai level infiniti selagi dia bukan AM. Ya, kalau dia cuma PS dan invite PS lain selagi belum naik AM anda dapat RM50. Jadi bayangkan 10x10x10=1000 orang darab RM50=RM50000 dan terus bertambah selagi kita terus invite.

Untuk sertai Klik Link Di Bawah ya

FINGO INVITE CODE [RHZ8A9]
ALL COUNTRY CAN USE MY INVITE CODE

Kalau nak boleh join dengan invite link aku ni. Semua orang dan negara boleh join 1 link sahaja. Sila daftar guna no whats app ya. Nanti aku akan follow up untuk penerangan khusus. 1 by 1 coaching untuk berjaya macam aku. Indonesia dan Malaysia di alu-alukan.

Sila Daftar guna no whats app ya. Nanti aku akan whats app untuk penerangan lanjut sebaik sahaja kamu daftar ya


#Keyword: #Fingo, #Fingoscam, #FingoPenipu, #Fingoreview, #FingoMalaysia, #FingoIndonesia, #FingoBrunei, #Fingotestimoni, #Fingochina, #Fingoworldwide

Comments

  1. contact saya https://api.whatsapp.com/send?phone=60192640306

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pengalaman Dan Testimoni Fingo Indonesia dan Fingo Malaysia- Jana Wang Dari Rumah

IQ Option – Ulasan Broker dan Maklum Balas Pedagang

BC.Game Casino Review - Welcome Bonus $100